Our Story

Be Informed. Be Smart. Be Sure.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean feugiat dictum lacus, ut hendrerit mi pulvinar vel. Fusce id nibh at neque eleifend tristique at sit amet libero. In aliquam in nisl nec sollicitudin. Sed consectetur volutpat sem vitae facilisis. Fusce tristique, magna ornare facilisis sagittis, tortor mi auctor libero, non pharetra sem ex eu felis. Aenean egestas ut purus nec vehicula. Morbi eu nisi erat. Nam mattis id lectus sit amet mattis. Suspendisse eget tristique neque

Working Hours

Monday - Friday 09:00AM-17:00PM
Saturday - Sunday CLOSED

Latest News

    Er zijn geen berichten gevonden.

Omhoog

[Succesverhaal] Bedrijfsovername: waarom u niet alle kansen hoeft te grijpen (deel 2)

CVFOBlogs [Succesverhaal] Bedrijfsovername: waarom u niet alle kansen hoeft te grijpen (deel 2)

[Succesverhaal] Bedrijfsovername: waarom u niet alle kansen hoeft te grijpen (deel 2)

Twee enthousiaste ondernemers wilden via een bedrijfsovername een leuk horecabedrijf verder uitbouwen. Zij spraken onder andere de verkoper, de verkoopmakelaar en een onafhankelijke taxateur en presenteerden daarop hun plannen aan de financier: Collin Crowdfund (lees deel 1 hier).

 

Bij Collin Crowdfund was men gelukkig direct enthousiast over het plan. De volgende stap was mogelijk nog spannender: presenteren aan de zogenaamde inner crowd oftewel het eigen netwerk.

 

Het eigen netwerk

De ondernemers gaven hun eigen netwerk als eerste de kans om hen in hun plannen te steunen. Zij vertelden familie, vrienden en relaties in deze pre-fase over de mogelijkheid te investeren in hun idee. Hiermee streefden zij ernaar om al tussen de 10 en 20% van de nodige financiëring rond te krijgen voordat het crowdfundproject voor iedereen toegankelijk zou zijn.

 

‘De crowd’ enthousiasmeren

Natuurlijk zijn er niet voor niets verschillende fasen die een ondernemer doorloopt. Eerst moet een plan haalbaar zijn (waar we eerder over schreven in Wat heb ik nodig voor de financiering van mijn bedrijf). Daarna moet een financier interesse tonen. Na deze toch uitgebreide stappen verwacht en hoopt u als ondernemer dat vervolgens ook de eigen kennissen en daarna buitenstaanders (of ‘de crowd’) net zo enthousiast blijken. De praktijk moet dit echter definitief uitwijzen.

 

Bij dit project bleek het enthousiasme van de ondernemers gerechtvaardigd. Binnen een paar dagen waren er al voldoende inschrijvingen uit het eigen netwerk. Hiermee waren de ondernemers klaar voor de volgende stap: de presentatie aan buitenstaanders. In deze fase konden alle bezoekers van Collin Crowdfund meer leren over het project om vervolgens al dan niet hun vertrouwen uit te spreken in de vorm van een financiële bijdrage.

 

Konden de ondernemers genoeg investeerders enthousiasmeren voor hun plan?

 

De uitkomst

In dit geval wisten de ondernemers al snel hoe succesvol hun plan werd ontvangen. Het benodigde bedrag was namelijk binnen een spectaculair korte tijd binnen: een half uur. Hiermee was de funding van de gevraagde financiering een feit. Kortom: een champagnemoment!

Na da formele afwikkeling is het inmiddels zover: De Kolonist in Heerhugowaard heette onlangs de eerste klanten al welkom. Als kers op de taart ontvingen wij als blijk van waardering een prachtige bos bloemen van de tevreden eigenaren.

 

Klaar voor crowdfunding?

Het doet ons goed dat wij ook dit financieringstraject succesvol afsloten. Dit is precies waar wij ons voor inzetten. Waar de ondernemers in eerste instantie ook al een goed plan hadden met helaas een te hoog risico, konden wij alsnog helpen met hun tweede plan, waarmee zij in korte tijd de nodige funding binnen hadden.

Bent u ook benieuwd of crowdfunding u of uw bedrijf verder kan helpen? Of heeft u vragen over welke financieringsvorm geschikt kan zijn? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Roelf de Vries

Ik zet mij graag in om ondernemers te helpen starten en uitbreiden. Ook maak ik voor u als ondernemer de veranderende financiële wereld zo transparant mogelijk.